maandag, november 21, 2005

Rijbewijs

 niet gephotoshopt!













Dronken op een paard, of daarnaast dat lijkt me in dit geval logischer, slingerend op een fiets, als bestuurder van een paard en wagen maar vooral, in dergelijke toestand min of meer naar beste beneveld kunnen, deelnemen aan het verkeer is strafbaar. Dat is bekend, dat wil zeggen: bij mij, een enkele medeburger en helaas bij alle politieagenten en rechters.
Word ik in benevelde toestand aangehouden terwijl ik mijzelf tracht te vervoeren in het verkeer, krijg ik niet alleen een boete maar loop ik ook het risico mijn rijbewijs kwijt te raken. Ondanks het feit dat mijn rijbewijs expliciet en enkel en alleen voor auto's bedoeld is en niet voor het besturen van paard en wagens, handkarren, fietsen, etc. Raar maar waar. Mijn logica kan op dit punt die van de wetgevende macht even niet bijhouden. Ik ben dronken. Dat paard met die wagen waar ik in lig niet! En wie zal een paard nu verbieden gebruik te maken van de openbare weg? Met wagen of zonder wagen.

Gelukkig kent zelfs kromme logica z'n grenzen.
Stel dat mijn rijgedrag in het racespelletje op de playstation van m'n kroost wordt gehanteerd om te bekijken of ik m'n rijbewijs mag houden. Als ze me ooit betrappen, nuchter, beschonken of er tussen in... ze zouden m'n rijbewijs innemen, verscheuren, verbranden en de as voor de zekerheid versnipperen en me verbieden om ooit zelfs nog maar pogingen te ondernemen rijlessen te nemen voor een volgend rijbewijs.

Geen opmerkingen:

Volgers