dinsdag, november 29, 2005

Overbodig fietshelmpje?

Ik zat op de fiets en zag een moeder met kind, allebei voorttrappend op hun eigen fiets. Het kind had een fietshelm op. Soms heb je dat.
Tijdens mijn vakantie zag ik op de camping ook eens twee broertjes op hun fietsje rondscheuren.
Allebei nog met zijwieltjes en vreemd genoeg, bij wijze van dubbelop, je weet maar nooit, voorzichtig kijk uit, pas nou toch op, de tere kinderziel en het tere kinderhoofdje, als kers op de slagroomtaart allebei een fietshelm. "Een beetje overdreven... zijwieltjes en een helm." dacht ik nog, terwijl ik op weg was naar het toiletgebouw en bijna overreden werd door een van de onverschrokken snelheidsmonsters. "Hmmm. Uitkijken moeten ze ook nog leren."
Toen ik uit het toiletgebouw kwam werd ik voor een tweede keer bijna ondersteboven gereden. In een reflex tilde ik m'n hand op om eens flink uit te halen. Terwijl ik mij beheerste bedacht ik mij dat ze daar dus waarschijnlijk die helmpjes voor nodig hadden. Dus toch niet overbodig.

Geen opmerkingen:

Volgers