woensdag, november 02, 2005

Jurk en pakjes

"De politie heeft gisteren twee mannen gekleed in djellaba's uit een internationale trein in Amsterdam geplukt en gearresteerd. De twee gedroegen zich volgens de politie verdacht. Zo rommelden ze met bagage en bezochten ze meerdere malen het toilet, aldus een woordvoerder. " aldus de krant Nader onderzoek toonde aan dat het hier slechts ging om twee mannen met een baard, gekleed in een jurk en met in hun rugzak koranteksten en pakjes (cd's en bandjes)
Ik dacht: " Sinterklaas en zwarte Piet mogen wel oppassen. " Ik bedoel maar: man met baard, gekleed in een jurk, niet alledaags hoofddeksel, een zak met pakjes, verdacht rondhangen en dan nog niet eens bij een toilet maar erger nog, bij een schoorsteen. Dat die twee na die jaren nog niet gearresteerd zijn mag wat mij betreft een wonder heten. Dat ze het al jaren moeilijk hebben in de concurentie met die andere janjurk met baard, de kerstman, oke. Dat valt nog onder de oorlog in het speelgoedrek. Maar als je tijdens je goedheiligwerk gekneveld en geblinddoekt afgevoerd kunt worden omdat je iets te vaak naar de wc gaat, gaat te ver. Kan jij het helpen dat je op die winderige daken een blaasontsteking oploopt?
Dat iemand als kind, geplaagd door een slecht geweten en ontzag voor de Roe van Zwarte Piet en de vermanendende woorden van Sinterklaas, een nachtje slecht heeft geslapen, kan ik me voorstellen. En dat dat niet prettig is, oke. Maar om dan op latere leeftijd wraak te nemen door gelijk maar het arrestatieteam er bij te slepen en ze te beschuldigen van terroristische activiteiten gaat te ver.

Geen opmerkingen:

Volgers