zaterdag, oktober 22, 2005

Pluk de dag

Vorig jaar zag ik op weg naar de school van mijn kinderen een rij bomen in prachtige herfstkleuren. Niet de gebruikelijkie dieprode en bruine kleuren maar een prachtig knalgeel. Het effect werd ook nog eens versterkt door het mooie zonlicht. Daar ga ik een foto van nemen dacht ik nog. Maar nu even niet want ik moet nog dit en ik zou nog dat. Op een gegeven ogenblik kon ik dus constateren dat in de herfst de blaadjes vallen en dientengevolge dus niet meer aan de bomen zaten. Het moment voorbij en geen foto.
Hoewel de uitspraak: "doe vandaag niet wat je tot morgen uit kan stellen" een heilzaam stressregulerend effect heeft, is hier het motto toch overduidelijk: "pluk de dag". Het leven zit vol tegenstrijdigheden.
De bomen zijn op dit moment nog niet geel genoeg en de foto stel ik dus nog even uit.
Als warmhoudertje dan maar even iets roods. Ook mooi.

Geen opmerkingen:

Volgers