vrijdag, februari 03, 2006

Het moet niet gekker worden













Nu was al bekend dat mensen met een fundamentalistische opvatting over het een of ander geen gevoel voor humor hebben. Jehova getuigen, de gestaalde communistische kader van de CPN, en zo kan ik nog wel even door gaan. Dat laatste zeg ik altijd als ik weet dat er meer voorbeelden moeten zijn maar ik kan er even niet op komen.
O ja. Ik weet er weer een. Fundamentalistische moslims. D'r zijn er een paar die gaan wel heel erg te keer.
En nou moet het dus niet gekker worden of ik ben net zo beledigd als zij zeggen te zijn in mijn heilige overtuiging in het leven. Vrijheid van meningsuiting. (Pas op hoor. Als ik boos ben kan ik er heel erg lelijk uit zien !)
Ik kan me overigens ook niet geheel aan de indruk ontrekken dat er in die kringen een beetje het sfeertje heerst dat je in de jaren '70 in bepaalde kringen onder sommige studenten aan kon treffen. "Waar is de demonstratie dit weekend? En waartegen ook al weer?"
Het hedendaagse fundamentalistisch equivalent lijkt te zijn: "Waar is de demnostratie vandaag? Wat? Zijn alle amerikaanse vlaggen al verbrand? Dan nemen we dit weekend toch een Deense."

Geen opmerkingen:

Volgers